torstai 24. toukokuuta 2012

Robin ja Macy Gray ovat kiinnostaneet BB-festivalin ennakkomyynnissä eniten

Imatran Big Band Festival tarttuu juhlavuotenaan yleisöpalautteesta tulleisiin haasteisiin. Lippuja myyty jo 7000, tavoitteena 10 000 telttailijaa.

IMATRA Big Band Festivalin lipunmyynti on lähtenyt positiivisesti käyntiin. Tällä hetkellä BB -telttaan on myyty jo 7 000 lippua.
Festivaalin yleisönsuosikeiksi on ennakkomyynnin perusteella nousemassa ikärajattoman nuorisokonsertin Robin ja bluesillan päätähti, amerikkalainen rhythm&blues-laulaja Macy Gray.
– Robin tulee lyömään nuorisokonsertin yleisöennätyksen kirkkaasti. Aikaisemmin Negative on kerännyt yli tuhat kuulijaa. Robin konserttiin on jo nyt myyty tuo tuhat lippua, kertoo festivaalin markkinointipäällikkö Jaana Komi.
BB-klubin iltaohjelmistosta toistaiseksi eniten kysyntää on ollut Chisun ja Yön tähdittämällä perjantain avausillalla, tiistain Swinging Moon -illalla ja Macy Grayn tähdittämällä torstain bluesillalla.
– Loppuunmyytyjä iltoja ei vielä ole, mutta yrityspöytiä on enää vapaana parille illalle.
Festivalin toiminnanjohtajan Pekka Laasosen mukaan lipunmyynnin alkuvauhti on lupaava.
– Ollaan kivasti aikataulussa, ehkä jopa vähän edelläkin. Toisaalta aiemminkin on 7 500 lippua mennyt nopeasti ja sen jälkeen on vauhti hiljentynyt.
Tavoitteeseen päästäkseen IBBF tarttuu edellisistä vuosista tulleeseen yleisöpalautteeseen ja yrittää sitä kautta parantaa etenkin BB-klubin yleisilmettä ja yleisön viihtyvyyttä.
– Ollaan otettu koppi rakentavasta yleisökritiikistä. On meidänkin etu, että asiakas viihtyisi festivaaleilla mahdollisimman hyvin, sanoo Laasonen.
Tänä kesänä BB-klubilla otetaan käyttöön ranneke, jolla pääsee välillä piipahtamaan BB-kadulla.
– Tätä muutosta on toivottu eniten ja se toteutetaan, vaikka se teettääkin meille lisää töitä ja kustannuksia. Pääsylippu vaihdetaan rannekkeeseen ja se saattaa ruuhkauttaa lipunmyyntipistettä. Siksi rannekkeenvaihtopisteitä tullaan todennäköisesti perustamaan muuallekin, suunnittelee Laasonen.
Teltan aluetta pyritään tekemään entistä asiakasystävällisemmäksi.
– Yleisön viihtyminen halutaan pitää 30. kerran järjestettävän festivaalin kantavana teemana. Tätä painotetaan, kun ravintolatoimintakin tuli nyt meille. Myyntipisteitä tulee lisää ja hintatasoa on mietitty uudestaan.
– Hintataso tulee tänä vuonna olemaan vertailukelpoinen BB-kadulle, lupaa Laasonen.
Alueelle tulee lisää myös myyntipisteitä ”pienelle purtavalle”.
– Myyntipisteitä ja istumapenkkejä tulee myös alueelle myös teltan ulkopuolelle.
Viime vuoden festareilla yleisöpalautteessa valitettiin paljon teltan kuumuudesta. Laasosen mukaan myös tähän ongelmaan on mietitty parannuskeinoja.
– Säälle me ei mahdeta mitään. Mietinnässä on ollut palataanko valkoiseen telttaan, joka suojaa helteiltä mustaa paremmin. Myös ilmanvaihtosysteemiä on mietitty uusiksi. Rakenteellisia muutoksia ei tiloihin saa tehdä.

Lähteet

uutisvuoksi