torstai 13. syyskuuta 2012

Teinisensaatio Robin yllättää: "Musiikista ei tule ammattiani"



Teinisensaatio Robin on iästään huolimatta jo aikamoinen lavakettu – ainakin näin voisi päätellä siitä, ettei laulaja myönnä jännittävänsä monituhatpäisen yleisön eteen astumista Elämä lapselle –konsertissa pätkääkään.
– Olen saanut ihan hirveästi lisää itsevarmuutta tämän kesän aikana. Alkukesästä olin aina varmaan neljä tuntia ennen keikkaa vatsa ihan sekaisin ja nyt ei jännitä ollenkaan! Robin kertaa hymyillen kulunutta kesää.
Tämäniltaisen keikan poppari tosin myöntää olevan siinä mielessä jännittävä, että lavalla soitetaan uusi biisi. Väliin hurjaltakin tuntuvassa pyörityksessä ollut Robin kertoo jalkojensa pysyvän maassa kuitenkin ihan helposti ympärillä pyörivästä härdellistä huolimatta.
– Kaikki aina kyselevät eikö minulla nouse pissa päähän. Mutta en minä kehuskele tekemisilläni, olen vain oma itseni!
– En mieti itseäni minään starana vaan Robinina, joka käy koulua ja on ihan samanlainen kuin kaikki muutkin. Minulla vain on tällainen harrastus.
Ehkä hivenen yllättäen poppari kertoo, ettei oikeastaan usko musiikin kantavan tulevaisuudessa ammatiksi asti.
– En usko, että tästä tulee minulle ammatti missään vaiheessa. Sitten kun joskus tekee omia biisejä, niin ei se tunnu työltä, se on vain hauskaa. Mutta täytyy tietysti hankkia jokin toinen ammatti siltä varalta, että tämä kaikki loppuu joskus.
Siitä, mitä tämä vaihtoehtoinen toimi saattaisi olla, ei tosin vielä ole tietoa. Elämä lapselle –konsertissa myös esiintyneen, Robinin naispuoliseksi kilpailijaksikin tituleeratun Tuulin nuori mies toivottaa kohteliaasti tervetulleeksi alalle.
– Musiikki ei todellakaan ole mikään kilpailu. Minusta on vain siistiä, että meitä on kolme vähän nuorempaa artistia kentällä, Robin sanoo viitaten Tuuliin ja räppäri Puhuvaan Koneeseen.
– Kukin tekee oman tyylistään, erilaista musiikkia ja jokaisella on oma kuulijakuntansa, että tervetuloa remmiin vaan!

Lähteet
STARA